تبلیغات

mouse code

كد ماوس

هوافضا

هوافضا
 
قالب وبلاگ
نظر سنجی
سطح مطالب وبلاگ در چه سطحی است؟






در سلسله مطالب معرفی هوافضا در دانشگاه های مختلف، اكنون میرسیم به دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی....

گروه هوافضای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در سال 1379 در دانشکده‌ی مهندسی مکانیک این دانشگاه تأسیس گردید و نخستین گروه از دانشجویان کارشناسی ارشد علاقه‌مند به این رشته در چهار گرایش آیرودینامیک، پیشرانش (جلوبرندگی)، سازه‌های هوائی و دینامیک و کنترل پرواز مشغول به تحصیل شدند.

پس از آن  با توجه به نیازهای موجود در بخش مهندسی فضایی، در پی تدوین برنامه‌ی آموزشی جامع توسط اساتید دانشکده و  تصویب آن از سوی  وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، گرایش مهندسی فضایی نیز برای نخستین بار در کشور، در اوایل سال 1381 تأسیس گردید.

در اوایل سال 1384 دانشکده‌ی مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به طور مستقل و به عنوان سومین دانشکده‌ی هوافضای کشور تأسیس گردید و با تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز دوره کارشناسی روزانه نیز به دانشکده‌ی هوافضا داده شد و از مهرماه 1385 تعداد 43 نفر دانشجو در دروه‌ی کارشناسی هوافضا مشغول به تحصیل شدند.

در مهرماه سال 1388 نخستین گروه از دانشجویان دکترای مهندسی هوافضا در دو گرایش جلوبرندگی (پیشرانش) و دینامیک پرواز و کنترل در این دانشکده مشغول به تحصیل شدند.

توضیحات

دانشکده هوافضای خواجه نصیر در منطقه شرق تهران در محله خاک سفید قرار داره در واقع به دور از مرکز شهره و وضعیت اطراف دانشکده هم جالب نیست . برای خروج از این منطقه نه چندان جالب حداقل نیاز به یک کورس تاکسی سواری هست! در آدرس زیر موقعیت هوافضای خواجه نصیر رو در نقشه تهران می تونید ببینید:


View Larger Map

اما از در دانشکده که وارد میشید با یک فضای نسبتا آراسته و مجهز روبرو میشید که کمی جبران می کنه فضای اطراف رو ...دانشکده بسیار بزرگ است و خلوت ....البته قراره دو دانشکده دیگه هم در همون مکان احداث بشه که باعث شلوغ شدن دانشکده میشه...

دانشکده دارای فضای سبز مناسبی است و از نظر امکانات سخت افزاری سرو گردنی از دیگر دانشکده های هوافضا بالاتر است. یک تونل باد مادون صوت نسبتا بزرگ و یک تونل باد مافوق صوت در حال راه اندازی و یک آزمایشگاه فضایی مجهز و یک آزمایشگاه پیشرانش و یک آزمایشگاه محاسبات عددی و آزمایشگاه موتور و بدنه با یک موتور غول پیکر هواپیمای 747 و لاشه سه هواپیما در محیط دانشکده و .... همه از امکانات این دانشکده هستند.

از امکانات سخت افزاری بگذریم به سراغ اساتید و هیئت علمی میریم...رئیس دانشکده هوافضا دکتر روشنیان تنها استاد تمام این دانشکده می باشد که تخصص کنترلی دارد.

استاد دیگر این دانشکده دکتر ابراهیمی است که بهترین استاد این دانشکده از دیدگاه دانشجویان هستند و در زمینه پیشرانش کار میکنند،دکتر کریمی دیگر استاد مطرح پیشرانشی هستند که در دانشکده هوافضا فعال هستند در واقع گرایش پیشرانش این دانشکده اغلب موشکی است.

خانم دکتر ذاکری و دکتر مظفری و دکتر ایرانی و دکتر فرخ  در گرایش سازه این دانشکده فعال هستند که در پست های پیشین در مورد سطح سازه این دانشکده صحبت شد.

در زمینه آیرودینامیک دکتر میرزایی و دکتر فتحعلی فعالیت دارند که دکتر میرزایی در زمینه آیرودینامیک تجربی و تونل باد فعالیت دارند.

دکتر میرشمس نیز در زمینه فضایی فعالیت های وسیعی دارند و آزمایشگاه فضایی از فعالترین بخش های دانشکده هوافضای خواجه نصیر می باشد. دکتر نوین زاده نیز در زمینه فضایی مشغول به فعالیت هستند.

در زمینه کنترل و دینامیک پرواز نیز دکتر محمودی و دکتر نیکخواه فعالیت می کنند.

در مجموع سطح علمی دانشکده بر خلاف سطح امکانات چندان بالا نیست و عموما دانشجویان رضایت چندانی از وضعیت علمی از تدریس گرفته تا ارزشیابی اساتید ندارند.در میان دانشکده های هوافضای امیر کبیر شریف و خواجه نصیر عموما در مقطع کارشناسی آخرین انتخاب داوطلبان دانشکده خواجه نصیر هست که کاملا منطقی و معقول است. بازه رتبه ی قبولی در این دانشکده برای منطقه دو حدودا 1000 تا 1900 می باشد و برای منطقه 3 حدودا 300 تا 500 می باشد (البته این آمار به شدت تقریبی است!)اما داوطلبان توجه داشته باشند که در کارشناسی ارشد دانشجویان دانشکده خواجه نصیر عموما با تلاش به دانشگاه شریف و امیرکیر راه می یابند و در واقع کسانی که علاقه به هوافضا دارند هرگز در صورت عدم قبولی در شریف و امیرکبیر قید این رشته رو نزنن حتما با کمی تلاش از سکوی خواجه نصیر می تونن به خواستشون در ارشد برسن.

اما یه نکته هم باید ذکر بشه اینکه دانشکده های دانشگاه خواجه نصیر از هم جدا هستند و در تهران پراکنده در نتیجه ممکن برای یک آزمایشگاه و کارگاه و یا حتی انجام کارهای اداری مجبور به طی مسافت وصرف زمان زیاد شوید.

خوابگاه دانشجویان هوافضا در کنار دانشکده قرار داره،که خوابگاه مناسب و خوبی هست اما از نظر تغذیه دانشگاه خواجه نصیر وضع رضایت بخشی نداره و همیشه بچه ها از وضعیت غذا می نالند.یک سوله بزرگ ورزشی هم در کنار خوابگاه و جود داره که تنها محل تفریح بچه ها تا فاصله یک کیلومتری دانشکده است!

نکته روشن دیگر وجود گروه هوافضای شهید چمران است که بدون چشم داشت به آموزش دانشجویان می پردازد و دانشجویان را با هوافضا آشنا می کند و در واقع پلی برای شناخت علاقه و انتخاب گرایش های ارشد دانشجویان کارشناسی است.

در آخر باید گفت دانشکده هوافضای خواجه نصیر در حال حاضر برای مقطع کارشناسی تنها پله ای برای رسیدن به دانشگاه های بهتر است(با اندک نگاهی به رتبه های ارشد و کوچ دانشجویان به دانشگاه های دیگر می توان این مطلب را دریافت). البته این امید وجود دارد که با همت مسئولین، از این همه امکانات فوق العاده استفاده مناسب شود چراکه این دانشکده سالهاست  پتانسیل دارد قطب هوافضای کشور شود و تنها به دلیل عدم توان مسئولین دانشکده و همت پایین دانشجویان متوقف مانده است....

در ثانی برای ارشد نیز تا انتخاب بهتر هست، توصیه نمی شود!

 آدرس سایت دانشکده :

http://aero.kntu.ac.ir/index.aspx?lang=1⊂=9

 

+ نوشته شده توسط امین رشیدشمالی و مجتبی حیدری
[ یکشنبه 22 دی 1392 ] [ 05:31 ب.ظ ] [ محمد بهرامی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

ساعت فلش

كد ساعت

Online User IS